Unes 1.500 persones van pujar el passat dissabte fins a la Roca Corbatera, el punt més alt de la serra de Montsant, en el marc de “Cims per la Llibertat”. Aquesta iniciativa tenia per objectiu reclamar la llibertat dels presos, exiliats i la resta de represaliats arran dels fets d’octubre de l’any passat. Cada un dels polítics i activistes havia escollit un cim del país, i la Roca Corbatera va ser el cim triat pel conseller d’exteriors empresonat Raül Romeva.
Des de dalt dels 18 cims de Catalunya que es van pujar, i que entre tots van reunir més de 16.000 persones, es va llegir un manifest que deia «som nació i avui, des dels cims de Catalunya, volem la llibertat dels presos, volem el retorn dels exiliats, volem l’anul·lació de les més de 1.000 causes obertes i volem la llibertat per decidir el nostre futur com a poble».
La participació en tots els cims va superar totes les expectatives i la iniciativa va tenir també un gran ressò internacional, ja que es van pujar també 11 Cims Agermanats a Europa, Amèrica del nord i Nova Zelanda.
“Cims per la Llibertat” és una iniciativa esportiva, solidària i reivindicativa que es va fer en benefici de l'Associació Catalana pels Drets Civils. A més, va comptar amb la col·laboració de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya i de tots els centres excursionistes del territori. Un total de 41 centres excursionistes van apadrinar els cims.




