Aquest dissabte 30 de juny, el PSC de Falset ha organitzat, juntament amb els socialistes de les Terres de l’Ebre, una jornada sota el títol “Lo rural es vida”. L’acte se celebrarà a la sala d’actes de l’Ajuntament de Falset i té per objectiu analitzar els reptes i les oportunitats del territoris rurals.
La portaveu del PSC a la capital del priorat, Maria Jesús Sánchez, explicava que un dels aspectes clau que s’abordaran és la despoblació. La socialista explicava que la despoblació “és un tema que afecta molt directament a la nostra comarca i posava d’exemple com diversos municipis del Priorat han perdut una quantitat molt gran d’habitants els darrers anys”.
Per Sánchez el tema de la despoblació “és un problema que no és nou” però reivindicava la falta d’inversions a la comarca del Priorat com una de les causes que ho agreugen. “Cal invertir per oferir noves ofertes formatives i que els joves no marxin o en projectes que facilitin l’accés al treball de les terres”, afirmava.
Amb tot, Sánchez considera que els territoris rurals tenen un gran potencial i posava d’exemple com al Priorat s’han dut a terme accions com la Carta del Paisatge o la Candidatura a la Unesco que “han ajudat a que la comarca tiri endavant”.
L’acte en sí constarà de diverses ponències com la que pronunciarà el diputat del PSC al Parlament de Catalunya per Lleida Oscar Ordeig i que tractarà, precisament, sobre el despoblament. Però també hi haurà altres xerrades i taules rodones com la que porta per títol “Habitatge. Generar i promoure l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús” i que anirà a càrrec de David Guàrdia, president de l’associació Sostre Cívic.




