La gestió de L’hospital comarcal de Móra d’Ebre seguirà en mans de Gecohsa almenys 2 mesos més després que el departament de Salut hagi reconegut que encara no se’n pot fer càrrec. La decisió no ha agradat ni al territori ni als treballadors del centre. En una reunió celebrada el passat dilluns entre els presidents dels consells comarcals de la Ribera d’Ebre, de la Terra alta i del Priorat i els ajuntaments de Móra d’Ebre, Gandesa i Falset, el territori va mostrar la seva preocupació
El president del consell comarcal del Priorat, Jordi Sabaté, va explicar que no els agrada la pròrroga, si bé reconeix que “no hi podem fer gran cosa”. Sabaté afirmava que en aquest endarreriment “hi té molt a veure la situació actual del govern de la Generalitat”.
Els representants comarcals i els alcaldes de les tres capitals van exigir que el consell d’administració de la nova empresa que ha de gestionar l’hospital compti amb representació del territori, després que s’hagi sabut que des de Salut Terres de l’Ebre només es compta amb la presència del consell comarcal de la Ribera i l’Ajuntament de Mora d’Ebre, excloent, d’aquesta manera les institucions del Priorat i la Terra Alta.
“Cap de nosaltres estem d’acord amb aquesta representativitat” afirmava el president del consell comarcal del Priorat, ja que segons ells, “al consell d’administració hi hauria d’haver presència de les tres comarques”. A més, Sabaté afegia que, en el cas del Priorat, aquesta presència al consell d’administració “és encara més necessària, ja que nosaltres no som ni Terres de l’Ebre”.
Així mateix, des del territori també es demana que es tiri endavant el compromís de tirar endavant amb el pal d’inversions previst de 2,3 milions d’euros en l’hospital. “Tenint en compte que fins a 4 milions d’euros es van destinar a sufragar despeses de l’hospital de Reus, considerem que s’ha de complir amb les inversions previstes per poder mantenir i millorar el servei de l’hospital de Móra d’Ebre”, apuntava Sabaté.
També els treballadors de l’hospital van mostrar la seva decepció pel fet que la gestió del centre hospitalari segueixi en mans de Gecohsa. En declaracions a Cadena Ser Móra d’Ebre, la presidenta del comitè d’empresa, Imma Martínez, explicava que no s’ha informat al comitè d’empresa de la pròrroga de la gestió a Gecohsa tot i que “sabíem que existia la possibilitat”. Martínez afirmava que no els agrada aquesta decisió i demanava que l’empresa pública agafi la gestió de l’hospital el més aviat possible “per acabar amb la incertesa i el malestar dels treballadors”.
La concessió de la gestió de l’hospital comarcal de Móra a l’empresa Gecohsa, propietat de l’Ajuntament de Reus, acabava enguany i, tal i com va anunciar, l’aleshores conseller de Salut, Toni Comín, a partir de la primavera de 2018, l’empresa amb un 100% de capital públic Salut Terres de l’Ebre, és qui s’havia d’encarregar de la gestió del centre.





