En la seva visita a la comarca, Teresa Jordà, també va visitar la seu del Consell Comarcal del Priorat, a Falset, on es va reunir amb els membres de la candidatura de la comarca a la Unesco, a la qual va donar el suport del seu departament. En la reunió, els representants prioratins van insistir davant la consellera en la importància d’un compromís ferm per part del Govern en el Sistema de gestió ja en marxa de la candidatura, que n’és una peça clau, ja que incorpora els mecanismes i les eines administratives que han de permetre la preservació del “Bé” que és vol protegir i que, en aquest cas, és el conjunt del territori de “Priorat-Montsant-Siurana”.
La consellera es va mostrar plenament receptiva a les consideracions prioratines, alhora que va mostrar confiança en la futura Llei d’Espais Agraris de Catalunya, registrada al Parlament aquest estiu com a proposició no de llei i que té com a objectiu definir, valorar i preservar els espais agraris de Catalunya. En aquest sentit, els representants prioratins van fer veure la consellera que el Priorat, arran de l’experiència acumulada amb el pla de gestió de la candidatura Priorat-Montsant-Siurana, és un bon observatori territorial de cara a treure conclusions i experiències dels reptes i dificultats que presenta la preservació dels espais agraris a Catalunya, un cop definits els seus valors. Posteriorment, en un tuit, Jordà s’expressava amb un “ho farem pel Priorat i pel país”.
Finalment, Jordà va presidir una trobada de treball amb el Consell Regulador de la Denominació d’Origen (DO) Montsant.
La consellera va visitar la comarca acompanyada del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Salvador Puig, del director dels Serveis Territorials del Departament a Tarragona, Àngel Xifré, així com del delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Tarragona, Òscar Peris.



