La consellera de Cultura, Laura Borràs, va cloure el passat dissabte la primera edició del congrés de la jota als territoris de parla catalana que s’ha celebrat a Falset aquest cap de setmana.
La consellera Borràs va ser l’encarregada de posar el punt i final a dos dies de ponències que han girat al voltant de la jota. Des dels seus orígens, fins als usos i les formes de transició. Borràs va destacar la història compartida dels diversos territoris de parla catalana al voltant de la jota. “Aquest congrés ens demostra un passat comú, una història compartida i un present i un futur ple de vida, perquè la jota és vida”, va afirmar la consellera.
En la cloenda, també hi va intervenir l’alcalde de Falset, Jaume Domènech, que va destacar que Falset s’havia convertit gràcies al congrés “capital de la jota”. Domènech es va llençar a la piscina i va improvitzar una jota d’agraïment a tots els participants al congrés
Prop den 230 han participat al Congrés, un èxit que ja fa pensar als organitzadors en una segona edició. “Ens ha faltat tractar molts aspectes i vist l’interés en tot allò que envolta la jota, és evident que l’any vinent tindrem nou congrés”, afirmava Lídia de Mena, membre del comitè científic del congrés.
Tot i que la vessant acadèmica del congrés va acabar el dissabte, ahir diumenge es van celebrar diverses activitats de caire més lúdic amb un cercavila amb el seguici festiu de Falset i un ball de jotes a la plaça de la Quartera.




